Теодосий Спасов ще представи на публиката два нови албума. Световноизвестният кавалджия издаде какво включват предстоящите дискове.
“Сега съм в процес на издаване на два албума. Единият е с оркестъра за народна музика на националното радио. Написах музиката и съм солист. Другият е с моя фолклорен квинтет. Имахме турне миналата година и между концертите записахме в едно студио в Коматево. Беше много приятно, намира се в двора на къща и е с атмосфера на село” – сподели той пред “24 часа”.
Именитият инструменталист, който не се ограничава в стилове и жанрове, е категоричен, определя като некачествена музика лошо направената и подчертава:
“А е пълно с такава и се продава. Тези хора са по-нахални от талантливите. И в живота е така. Неталантливият знае, че няма заложби и трябва да компенсира с борбеност, нахалство. Това става като някаква черта, която се цени. Нашият свят е пълен с неталантливи хора, които обаче са на гребена на вълната”.
На въпрос как приема чалгата, Спасов отговаря: “Като заболяване. Като хрема, вирус, който чрез билки, баене ще отмине. Трябват повече търпение и надежда. Щом е пълно с болни в тези заведения, значи има хора, които да поддържат вируса”.
Коментарът му за попфолк изпълнителите, които представят народни песни, е следният: “Един мой приятел, голям музикант, казва: “Като остареят, чалга певиците започват да пеят народни песни”. Фолклорът се явява като сламка за удавника. Едно от основните изисквания за чалгата е еротика, сексапил, младост. Другото технически може да се направи. Първите две неща се моделират хирургически. Щом има доктори за това, и в студиата има такива, които да направят пластична операция на гласа”.
Самият Теодосий спасов признава, че гледа на критиката като на необходимост, когато е обективна и направена от професионалист.
“Това е огледало на творчеството ми. Стига тя да е обективна, да е подплатена с професионализъм, защото хейтъри има колкото щеш. За да си критик, трябва да си минал всички процеси на изява в музиката, да си грамотен в тази сфера, да си минал образователен процес, който стартира от детска школа и завършва до академия, със специализации и практики. Тогава критиката е реална и обективна. И изпълнителят може да се довери на един такъв извисен критик. За съжаление, тук те не са много. Това е доста трудоемка професия”.
Последвайте ни за актуални новини в Google News