Читателите на Signal.bg обръщат сериозно внимание на текстовете в попфолк песните. Често пъти в коментарите си ценителите на фолка критикуват изпълнители и автори за това, че правят компромис с добрия вкус и поднасят на публиката доста фриволни песни, с акцент към сексуалното и еротичното, с афинитет към порочните страсти на съвременното общество.
Опитите на някои изпълнители да представят такива песни уж като протест срещу начина на живот не успяват да заблудят по-будната и чувствителна част от аудиторията, която все по-често остава разочарована от иначе любимите си изпълнители.
Оказва се, че вместо певци и автори да са крачка напред и да провокират чувствителност към красивото и смисленото, все повече фенове, които са доста по-млади от изпълнителите, остават озадачени и масово недоволстват от еднообразието на теми и от словото в новите попфолк песни.
Наскоро Цветелина представи своята първа поетична книга и заяви пред камерата на Signal.bg:“Аз от три години не слушам попфолк и това е моята голяма болка. Това беше музиката, която винаги съм обичала и продължавам да обичам, но не такава каквато е в момента, защото музиката трябва да ти даде настроение, да те настрои романтично, да ти каже нещо“.
Авторката на текстове за песни Данна Иванова пък каза пред радио „Сигнал плюс“:“Публиката определя какви песни да се пишат и много пъти, когато една песен отнесе критики заради текста, не са виновни авторите, а публиката налага този стил, тези директни послания, от които толкова се възмущава. Отделно, че на нас ни поръчват, ние пишем каквото ни поръчат“.
Текстописката Дони Василева сподели пред Signal.bg: „Имах много резерви. Самата аз дълго седях в сянка преди изобщо някой да разбере коя съм. Не исках да се подписвам под песните, притеснявайки се точно от това нещо. Познати ме съветваха: „Не е за теб това“ и т.н. Държах си на някакво ниво, на някакъв определен стил. Не исках да навлизам в дебрите, в които стоеше попфолка по това време“ – казва тя и обяснява: „Сега нещата са много различни, затова и аз съм вече на бял свят, може да се каже. Появих се. Не се притеснявам и не се срамувам от това, което правя. Правят се много стойностни неща напоследък и аз мога да кажа, че се подписвам вече с дебела черта отдолу“.
Росен Димитров обясни в началото на юли 2010-та: „На мен много ми е омръзнала темата за VIP-овете, за сепаретата, за чашите и за най-великите, защото това е някакъв смешен ренесанс към едно мутренско време, което беше. Явно от кризата се възражда пак, защото хората започват да стават все по-силни само в кръчмата. Много неприятна тенденция, която се случва, за която нито текстописците, нито пък самите певци са виновни“.
Връщаме се и още по-назад, през октомври 2009 година Кали каза в интервю за „Открит микрофон“ по „Сигнал плюс“: „На всеки един музикален продукт трябва да му се отдели съответното внимание, да се изгради съответната концепция, което да го направи конкурентен на пазара извън България, защото българският пазар е изключително мъничък и затова българските продуценти се насочват към бързо печелбарство от кръчмите.“ Равносметката, която Кали направи през 2009-та е, че всъщност в кръчмата е реализацията на един български фолк изпълнител.
Това са само малка част от изразените мнения на наши събеседници. Факт е, че темата за текстовете и за стойностите в попфолка е сред най-наболелите и без съмнение тя трябва да бъде изговорена искрено и от изпълнителите, и от авторите, и от публиката.
Кой е най-добрият текст на попфолк песен?
С този въпрос се обръщаме към читателите на Signal.bg, за да направим заедно класация на най-вълнуващите и интересни текстове.
Последвайте ни за актуални новини в Google News