Без съмнение и попфолк изпълнителите изпитват несгоди заради икономическата криза. Най-драстично това се усеща по силно редуцираните участия и хонорари. Очевидно обаче е и друго – заради финансовите удари няма как да рискуваш да бъдеш различен, колкото и добър изпълнител да си.
В “Открит микрофон” по Signal.bg поискахме да чуем какво е мнението на Антонина за жанрът, в който и тя е действащ изпълнител. Още повече, че певицата има наблюдения върху песните вече десетилетие, пък и не крие, че слуша и се забавлява именно с тези ритми.
“Има проблем със сигурност, то е очевадно. Няма какво да се говори, че няма. Усеща се много силно и при нас. Може би заради самата криза парчетата прекалено се комерсиализираха и загубиха всъщност своята идентичност. Не мога да кажа, че има отдръпване от попфолка откъм фенове, но по-скоро хората имат толкова много проблеми и ги занимават толкова много неща, че може би не им остава възможност да се забавляват толкова, колкото преди и така се усеща по заведенията отлив на клиенти. Макар че има заведения, които все още държат доста добре фронта и се пълнят. Естествено големите софийски заведения са си пълни” – открито споделя Антонина в интервю за Signal.bg.
Трябва да правиш песни, с които да се продаваш добре, да си желан толкова, колкото и другите. В най-комерсиалния жанр все по-често се говори за уеднаквяването на песните и туширането на хитовете, още преди да са се проявили като такива.
Антонина обяснява какви са нейните впечатления и защо се стигна до там, че е трудно да отличиш една песен от друга. “Сякаш и песните станаха еднотипни и в момента се гони ориенталското, както едно време беше – повече кючека. Всеки иска, поне хората, които го чувстват като работа, не само като забавление, със сигурност се стараят да влязат в заведенията с повече участия и е нормално да искат да се харесат на DJ-те предимно. Ако се харесаш на DJ-я, той хваща парчето и го прави хит. Точно затова парчетата звучат по този начин – идентични са, по-силни като саунд, каса и бас повече, отколкото други инструменти. Има песни, в които гласа почти не се чува, даже не може да разбереш какво се пее, но музиката си блъска и хората си танцуват, и е хит парчето” – казва певицата и не крие, че тя също се съобразява с тези неписани правила в попфолка.
Антонина има отношение към словото, нещо повече – тя сама е автор на текстовете на почти всички свои песни, пише и стихове. Твърди, че изобщо не е консервативна и все пак някои песни успяват да я скандализират.
“Според мен вече има доста текстове, които са прекрачили границата на нормалното, така мисля аз. Едно е леко сексуална песен като “Тихо ми пази” да речем, която е една много красива песен, макар че вътре се пее за секс, но има песни, няма да давам пример, където е прекалено директно, вече до такава степен, че аз примерно се притеснявам. Моят син слуша много попфолк, естествено заради мен. Фен е на много мои колеги и колежки, знае песните почти наизуст и ми е много неудобно като запява едни такива текстове, но аз не мога да го спра да ги слуша. Обяснявам му – това не хубаво, но той не разбира, той е малко дете” – разказва Антонина.
Впрочем най-лесно е да кажем, че тази музика не е за малки деца и да подминем опасенията на една майка. Както е тръгнало, все повече ще се питаме дали не назрява необходимостта да има обозначения върху някои песни и клипове за родителски контрол.
Цялото интервю с Антонина в “Открит микрофон” по Signal.bg може да гледате в секция “Видео”.
Последвайте ни за актуални новини в Google News