Ценителите на българския попфолк помнят как и защо най-обичаната музика у нас получи това име. По-младата публика тълкува термина с голямо отклонение от неговия първоначален смисъл. При своето възникване, стилът има за цел популяризиране на фолк звученето, а към момента в жанра по-скоро доминира смесица от поп течения. Така все по-рядко чуваме характерни ритми, типични за балканския ни темперамент, но и изконно български.
„Искам да направя едно уточнение! Под общия знаменател на така нареченото балканско звучене стоят гръцката, сръбската, турската или албанската музика, например. Техните изпълнители, които ние толкова харесваме, използват своята етническа и интонационна идентичност. Нещо, от което не знам защо ние бягаме. Те взимат тази широка фолклорна основа и макар че я интерпретират по нов начин, музиката им остава разпознаваема. Трудно, да не кажа никога, няма да сгрешиш гръцка песен със сръбска или обратното. А струва ми се, че в българския попфолк се експериментира прекалено. Колаборацията между различни стилове, също и стремежът към западното звучене правят музиката ни неотличима“ – коментира Антонина.
Времената се променят, предпочитанията на феновете – също, а изкуството не познава граници. Затова и понятието попфолк е натоварено с нови смисли и очаквания. Въпросът е как запазваме културната си идентичност, именно през едно от направленията на изкуството – музиката.
„Много ми се искаше докато слушаш „Метро“ да долавяш тази фолклорна основа. Тук е мястото да благодаря на Лилия Венкова, без нея нямаше да се справя! Тя е прекрасна фолклорна певица и присъствието ѝ даде онази характерност, която търсех. Разбира се, трябваше да избягам от баналния начин, по който сме свикнали да приемаме подобно звучене. Работата по „Метро“ беше трудна и от друга гледна точка. Аз не съм от певиците, които повтарят едни и същи текстове и теми. В тази фолклорна среда трябваше отново да изразя Хантонинското в мен. А именно да поставя очевидните въпроси по непопулярни теми“ – обяснява изпълнителката.
„Метро“ безспорно е песен, която направи впечатление на почитателите. Придържайки се към старата дефиниция за попфолк, Антонина за пореден път успя да покаже, че е артист с идентичност.
„Да, „Метро“ има фолклорна основа, но дали тази песен ще стане популярна – не мога да кажа. Знам само, че когато един изпълнител престане да бъде себе си, остава глас без послание“ – завършва Антонина.
Последвайте ни за актуални новини в Google News